ČO ROBIŤ, AK SA VÁM V NEJAKEJ OBLASTI NEDARÍ?

Share on linkedin
Share on facebook
Share on email
Share on twitter
Share on whatsapp

Prekvapivá sila drobných inovácií

Veľa ľudí čaká na veľký zázrak – zlomový okamih, kedy sa všetko ototčí iným smerom.
Áno, občas sa to v živote deje, lenže málokto si uvedomuje, že tomuto veľkému zlomu predchádzala séria drobných aktivít.

Malý príklad z oblasti cyklistiky, ktorý popísal James Clear:

Čo pomohlo britským cyklistom prelomiť sériu prehier

Osud britskej cyklistickej federácie sa zmenil v roku 2013. Organizácia, ktorá bola správnym orgánom profesionálnej cyklistiky vo Veľkej Británii, pred časom najala Davea Brailsforda na pozíciu nového výkonného manažéra. V tom čase mali britskí profesionálni cyklisti za sebou skoro sto rokov priemernosti. Od roku 1908 získali britskí jazdci len jednu zlatú medailu na Olympijských hrách a ešte horšie sa im darilo na najvýznamnejších cyklistických pretekoch sveta. Tour de France. Za 110 rokov ich nevyhral žiaden Brit.

V skutočnosti podávali britskí jazdci také žalostné výkony, že popredný európsky výrobca bicyklov odmietol tímu predať bicykle. Obával sa totiž, že ak iní profesionáli uvidia ich výbavu u Britov, klesnú im predaje.

Brailsforda najali, aby prelomil tento trend, sériu neúspechov a priviedol Britskú cyklistickú federáciu na novú dráhu. Od predošlých trénerov ho odlišovala vytrvalá oddanosť jednej veci – hľadal maličký priestor na zlepšenie vo všetkom, čo cyklisti robili.
Brailsfordova stratégia spočívala v myšlienke, že ak všetko, čo nejako súvisí s bicyklovaním, rozmeníte na drobné a potom to zlepšíte o jedno percento, všetky zlepšenia sa spočítajú a získate významný nárast.

Btailsford a jeho tréneri začali drobnými úpravami:
• Navrhli nové, pohodlnejšie sedadlá a votreli alkohol do kolies pre lepšiu priľnavosť.
• Jazdcom navrhli, aby začali nosiť pri jazde na bicykli elektricky vyhrievané krátke nohavice, aby si udržali ideálnu teplotu svalov.
• Využívali senzory biologickej spätnej väzby, ktorými monitorovali reakcie každého športovca na konkrétny tréning.
• Tím otestoval viacero druhov látky a outdoorovým cyklistom vymenil dresy za rovnaké, ako používali halový cyklisti, nakoľko tieto dresy sa ukázali byť ľahšie a aerodynamickejšie.

Tým však neskončili. Brailsford s tímom pokračovali v hľadaní jednopercentných zlepšení v nečakaných oblastiach.
Skúšali rôzne druhy masážnych gélov a zisťovali, ktorý prinesie najrýchlejšie zotavenie svalov. Najali si chirurga, aby každého jazdca naučil, ako si najlepšie umývať ruky, aby znížil šancu, že ochorejú.Určil druh vankúša a matraca, ktorý každému cyklistovi doprial najlepší spánok.

Záver?
Tieto a stovky iných malých zlepšení sa nazbierali a výsledky prišli rýchlejšie, ako by si ktokoľvek mohol predstaviť.

Už 5 rokov po Brailsfordovom príchode tím Britskej cyklistickej federácie ovládol cestné aj dráhové súťaže na Olympijských hrách v Pekingu v roku 2008, kde získal neuveriteľných 60% zlatých medailí.

O 4 roky neskôr, keď sa olympiáda presunula do Londýna, Briti zdvihli latku ešte vyššie a dosiahli deväť olympijských rekordov a sedem svetových.

V ten istý rok sa Bradley Wiggins stal prvým britským cyklistom v histórii, ktorý vyhral Tour de Frace.
Nasledujúci rok preteky vyhral jeho kolega Chris Froome, ktorý svoj úspech zopakoval v rokoch 2015, 2016 a 2017.
Bristký tím teda získal za šesť rokov päť víťazstiev na Tour de France.

Počas desaťročného obdobia od roku 2007 do roku 2017 vyhrali britskí cyklisti 178 svetových šampionátov a šesťdesiatšesť olympijských alebo paraolympijských zlatých medailí a získali päť víťazstiev na Tour de France, čím sa zaslúžili o niečo, čo sa vo všeobecnosti považuje za najúspešnejšie obdobie v histórii cyklistiky.

Čo robiť, ak sa vám nedarí?

Rozmeňte túto oblasť na čo najmenšie dieliky. A potom pátrajte po zlepšeniach v danej oblasti.

Ak niekomu dávate spätnú väzbu a tvrdíte, že nič sa nezmenilo, pátrajte po tom, v akom čase danej osobe dávate spätnú väzbu (nezaoberá sa v tom čase niečím iným, pre ňu dôležitým?), akým tónom ju dávate, aké slová používate, sú vaše slová v súlade s tým, čo hovoríte?, ako reagujete, ak daná osoba neúhlasí, kde sa zvyčajne zaseknete…

Ak sa vám nedarí v predaji – zastavte sa. Rozdeľte si celý predajný proces na malinké kroky a premýšľajte: kde hľadáte klientov, akým spôsobom kontaktujete klientov, akým spôsobom si dohadujete stretnutie, ako prebieha prvé stretnutie, aké otázky kladiete … všetko sa dá rozdeliť na ešte drobnejšie dieliky.

Pátrajte po čo najlepších zlepšeniach, inovujte, objavujte, experimentujte a sledujte zmeny, ktoré nastali.

Zlepšenie o jedno percento možno neuvidíte ihneď, no ak zotrváte, maličké pokroky sa naskladajú a až potom je šanca, že príde ten povestný zlomový bod.

PRIDAJ sa k nám: Facebooková skupina STRETCH – Sprievodca osobnostného rastu je tu pre Vás – diskutuj na zaujímavé témy, pýtaj sa. Pripoj s ak nám – môžeš len získať!
https://www.facebook.com/groups/stretchsprievodcaosobnostnehorastu

Mohlo by vás zaujímať

Zadajte svoj e-mail a stiahnite si e-book:

Pre pokračovanie do svojho účtu sa prosím prihláste.