Prepúšťacie rozhovory a oznamovanie nepopulárnych rozhodnutí

Ivana Miklovič · 12/04/2020

MÚDROSŤ UKONČOVAŤ

Konce sú prirodzenou súčasťou života, sú akousi neoddeliteľnou realitou: ukončiť neperspektívny projekt, ukončiť produktovú radu, ktorá je záťažou, ukončiť pracovný pomer. Ukončenia sú častokrát spojené s neprespanými nocami, nepríjemnými pocitmi, stiahnutým žalúdkom. Otázkou je, ako to urobiť tak, aby ste nespustili zbytočné vypuklé emócie. Dá sa to vôbec?

Zmietate sa medzi dvomi rozporuplnými pocitmi – Na jednej strane viete, že isté kroky musíte urobiť, ak sa ako firma chcete udržať na trhu, či ako človek kráčať vpred voči budúcnosti, ktorú ste si vysnívali.  Na druhej strane máte strach. Strach z toho, čo bude nasledovať.

Ak sa pozriete na svoju minulosť, čo vám bránilo ukončiť isté veci? Často sa v takýchto životných situáciách ľudia dopúšťajú istých chýb:

• Namiesto toho, aby ste niečo ukončili hneď, odkladáte to.

• Nie ste si istý, či je ukončenie potrebné, či by sa to, či ono nedalo ešte opraviť, udržať. A opravujete, udržujete, strácate čas, energiu a zdroje…

• Máte strach z neznámeho.

• Bojíte sa konfrontácie.

• Máte obavy, aby ste niekomu neublížili.

• Neviete, ako to máte urobiť.

• Ak ste príliš často v živote, či v poslednej dobe niečo ukončovali, už nemáte energiu a chuť riešiť ďalšiu emočne nabitú situáciu.

Častokrát však v takýchto situáciách prešľapujeme na mieste, tápeme, zotrvávame v strachu a niekedy aj v nevýhodných situáciách.

Dobré nemôže začať; nemôžete sa posunúť ďalej, dokiaľ neukončíte istú etapu. 

Prítomnosť môže byť nepriateľom vašej budúcnosti. Zajtrajšok, aký si predstavujete a po ktorom túžite vo svojom podnikaní, alebo v živote, sa vôbec nemusí uskutočniť, ak neukončíte niektoré veci, ktorými sa zaoberáte práve teraz. A práve o to ide – ako dosiahnuť vami požadované výsledky ukončením vecí, ktoré už sú prežité. Videoškolenie Prepúšťacie rozhovory a oznamovanie nepopulárnych rozhodnutí vám poskytne univerzálne nástroje a psychologické rady, ktoré vám pomôžu komunikovať náročné témy s nadhľadom a hlavne tak, aby ste sa vyhli zbytočným chybám.

Profesionálne a zároveň ľudské oznamovanie zlých správ,  konštruktívne zvládanie negatívnych emócií druhej strany – to sú nevyhnutné zručnosti, ktorými by mali disponovať lídri v súčasnosti, ak  chcú úspešne previesť firmu zmenou. 

Ak sa to raz naučíte – porozumiete psychologickým zákonitostiam v pozadí,
budete mať kontrolu nad rozhovorom.

Čo získate absolvovaním školenia

      Spoznáte typický spôsob, ako ľudia zvládajú emočne vypäté situácie – pri náročných rozhovoroch je predpoklad, že ľudia       budú emočne reagovať. Buďte na to pripravení! Naučte sa manažovať emócie druhých – zaručene tieto informácie využijete kdekoľvek v živote, nielen v manažérskej práci.

     Naučíte sa praktickú štruktúru vedenia prepúšťacích rozhovorov a oznamovania nepopulárnej situácie – počas rozhovoru vás môže druhá strana prerušiť. Ak poznáte štruktúru rozhovoru, nestratíte sa. Viete kde ste a kde máte pokračovať, čo potrebujete dosiahnuť.

       Spoznáte techniky zvládania námietok – Častokrát po zvládnutí emócií je druhou najstresovaejšou oblasťou téma ako zvládnuť námietky. Spoznajte užitočné tipy, ktoré využijete nielen pri prepúšťacích rozhovoroch, ale všeobecne vo svojejmanažérskej praxi.

       Získate množstvo komunikačných tipov do praxe.

       BONUS: 30 minút on-line konzultácie k školeniu ZADARMO (dohodnete si termín a môžete si odkonzultovať informácie, ktoré potrebujete, aby ste mali 100% istotu, že techniky budete vedieť používať správne)

Obsah

  • Úvod (3:09)
  • Časté chyby (8:44)
  • Príprava na rozhovor (3:29)
  • Krivka zvládania informácie, ktorá nám dramaticky mení život (4:04)
  • Štruktúra rozhovoru (7:48)
  • Ako človek reaguje, keď sa dozvie, že je prepustený (19:48)
  • Námietky (9:23)
  • Ťažké situácie (5:45)
  • Čo ak sa to stane vám (00:35)
  • Záver (00:28)

Rozsah: 1 hod.

Jazyk: slovenský

Lektor: Ivana Miklovič

Lektorka, ktorá sa už viac ako šestnásť rokov zaoberá osobnostným rozvojom. Školí témy ako sú manažérske zručnosti, predajné zručnosti a osobnostné školenia. Počas pôsobenia v spoločnosti Slovak Telecom preškolila množstvo manažérov v téme Prepúšťacie rozhovory (v čase, kedy spoločnosť prechádzala dramatickou redukciou zamestnancov z 18 000 na 3500). Know how, ktoré vám ponúka v nasledovnom kurze je overené praxou a veľa manažérom uľahčilo fungovanie. Informácie, ktoré získate, vám pomôžu nielen oznamovať nepríjemné informácie, ale aj manažovať emócie zamestnancov v dennodennej praxi.

Kamera: Chris Bordáč

Pridajte sa k našim spokojným klientom:

Referencie

Pre mňa, ako HR človeka, ktorý už zopár dosť takých rozhovorov viedol, to bolo veľmi užitočné. Dokonca aj ja som tam mala par takých aha momentov, kedy som si povedala, že toto je dobrý point.
Veľmi prirodzené, odborné, praktické, k veci. Kurz obsahuje všetko, s čím sa manažér môže stretnúť – od prípravy, ktorá ako sa hovorí, tvorí 80% úspechu, cez spôsob odkomunikovania, zvládania emócií až po náročné situácie, ktoré sa pri takýchto rozhovoroch môžu objaviť. Odporúčam aj skúseným manažérom a HR ľuďom, aby si to pozreli. Získajú veľa podnetov na to, aby sami sebe uľahčili náročné situácie a rozhovory tohto druhu.”
Tatiana Barillová, HR manažér

“Online školenia cez Stretch sa mi veľmi páčili. Oceňujem rozdelenie na viacero menších častí, človek si ich tak môže pozrieť kedykoľvek v priebehu dňa, keď má pár minút čas. Obsah je zaujímavý, užitočný, ale od Ivky by som nič iné ani neočakávala. Páči sa mi spôsob poňatia jednotlivých tém, praktickosť a možnosť aplikovať okamžite do praxe ako aj časová flexibilita – človek niekedy nemá čas sedieť na školení 2 dni vkuse, ale takýmto jednoduchým  spôsobo si videá vie pozrieť kedykoľvek z práce či z domu. Držím palce a teším sa na ďalšie oblasti.” Lucia Martinus, HR manažér, Metro Research Slovakia, s.r.o.

Nezakúpený
199€

Kurz obsahuje

  • 9 Lekcií
  • Kurz certifikát o ukončení

ONE on ONE

Stretnutia

Získajte kompletné PDF

Pre pokračovanie do svojho účtu sa prosím prihláste.