KNIHA: Lektorské zručnosti – Sprievodca pre začínajúcich lektorov (2. vydanie)

14,90 s DPH

Prečo vlastniť práve túto knihu?

  • Vediete školenia, workshopy, semináre?
  • Zažívate občas pocit, že školenie ste síce zvládli, no cítite, že niečo mohlo byť inak?
  • Vnímate, že musí existovať spôsob, ako profesionálnejšie robiť svoju prácu?

Ak ste aspoň raz odpovedali „áno“, potom je táto kniha určená práve vám. Publikácia prináša pohľad na zákulisie lektorskej práce.

V súčasnosti pôsobí na trhu množstvo lektorov, no nie všetci poznajú pozadie lektorskej práce – metodické zákonitosti.

Je možné lektorovať bez poznania základných princípov?

Ako by sa vám páčilo, ak by ste prišli za koučom, on by vám síce kládol otázky, no ak by ste sa ho opýtali prečo položil danú otázku, nevedel by vám na to odpovedať.
Čo by ste povedali na lekára, ktorý by vám odoperoval orgán, no ak by sa ho skúsenejší kolega opýtal, prečo sa rozhodol podniknúť daný krok, odpovedal by štýlom: „… lebo minule tento orgán odoperoval aj môj kolega“.
A čo by ste povedali na kuchárku, ktorá by naaranžovala na tanier surové kuracie stehno s ryžou a dala to do rúry piecť. A opäť – ak by ste jej položili otázku, čo ju vedie k tomu, že jedlo pripravuje takýmto spôsobom, by vám odpovedala, že takto jej to minule priniesli v reštaurácii…

Ak chceme pomôcť svojim účastníkom, musíme poznať pozadie lektorskej práce. Vedieť, aké kroky sú pred prípravou samotného tréningu; vedieť, na základe čoho dizajnovať obsah vzdelávania; vedieť, kedy a ako naštartovať účastníkov, otvoriť ich, zdvihnúť energiu v miestnosti a kedy zaradiť utlmujúce techniky.
Slovami autorky: najskôr musíte pravidlá poznať, až potom ich môžete porušovať. V tejto knihe spoznáte kľúčové zásady lektorskej práce, ktoré môžete využiť aj pri vedení workshopov, seminárov či akejkoľvek vzdelávacej činnosti.

O autorke:

Ivana Miklovič je lektorkou osobnostného rozvoja už viac ako 16 rokov. Účastníci ju často oceňujú za jej inovatívny prístup k školeniam, ľudský, chápavý prístup k účastníkom, pripravenosť a profesionálne vedenie školenia.

Autorka školila vo firmách rôzneho zamerania: a-dec, Ahold, Allianz, Allplan, Aphoteke Slovakia, Arcelor Mital, Areva T&D, BDO, Billa, Bulk Transshipment Slovakia, a.s., Control Tech, CSDK Intrans, ČSOB Leasing, DELL, Delphi, Deutsche Telekom Shared Services, DHL, Dr. Max, Drogerie 101, Družstvo lekární, EBCG, Edenred, ERNI, Ernst & Young, Esa Logistika, Eset, Fortuna, Foxconn, Gana Trade, Geberit, Generali, Geomatix, GlobalLogic Slovakia, Hartman, Holcim, Humanex, ING, Ingram, Ivar, John´s Manville, Kamapro, Kia Motors Slovakia, Klimat, KOOPERATIVA poisťovňa, a. s. Vienna Insurance Group , Lear Corporation, MC Syncro, Meda, Mediworx, Metrohm, MIKE, Mirakl, Moja lekáreň, NARKS, NBS, OTP Banka, Orange, Pharmos, Phoenix, Poisťovňa SLSP, Prima Banka, PSS, Rada pre rozpočtovú zodpovednosť, Ratiopharm, Roche, RPC, Sanofi Zentiva, Sberbank, SEPS, SHP Group, Slovak Telecom, Slovenská sporiteľňa, SPP, Správa finančnej kontroly, Studio ReMar, Sunlight pharma medical, Svet zdravia, Sygic, Škoda Slovakia, Tatra Banka, TNT, T-Systems, UniCredit Bank, UNIMED PHARMA, Úrad práce, VÚB, ZSE, Žilinský samosprávny kraj …

Čo získate prostredníctvom tejto knihy?

   Spoznáte metodické zákonitosti lektorskej práce.

  Získate množstvo praktických a inšpiratívnych tipov, ktoré budete môcť ihneď použiť.

   Získate sebaistotu pri lektorovaní – a ak sa vás niekto opýta, prečo ste urobili daný krok na školení, budete mu vedieť fundovane odpovedať.

  Garantujeme vám, že ku knihe sa budete opakovane vracať po inšpirácie.

Spoznajte hlboké princípy lektorskej práce.
Postavte svoje lektorovanie na serióznych základoch.

Hodnotenie

127 na sklade

-
+
ISBN: lkt_01 Kategória:

Popis

Pre koho je kniha určená: pre lektorov, ktorí začínajú s lektorskou prácou, resp. pre skúsenejších lektorov, ktorí pátrajú po inšpirácií, alebo si chcú doplniť vedomosti o metodických zákonitostiach lektorovania.
Rozsah: 234 strán
Hmotnosť: 572 g
Vydavateľ: GtoG, s.r.o.
ISBN: 9788097142063
Rok vydania: 2018
Vydanie: 2. Vydanie
Rozmery: 176×250 mm

OBSAH knihy:

1. ANALÝZA VZDELÁVACÍCH POTRIEB 16
Na čo nám slúži analýza vzdelávacích potrieb? 17
Má význam realizovať analýzu vzdelávacích potrieb? 18
Ktoré oblasti skúmať? 19
Ktorú oblasť zasiahnuť? 24
Aké techniky môžem použiť na získanie potrebných informácií? 25

2. CIELE VZDELÁVANIA 28
Čo vám prinesie ujasnenie si cieľov vzdelávania? 29
Na ktorých úrovniach je potrebné vyjasniť si ciele? 30
Kde dochádza k najčastejším chybám pri formulovaní cieľov? 34
Aký je rozdiel medzi zámerom a cieľom školenia? 35
Ako sformulovať ciele vzdelávania tak, aby ich bolo možné vyhodnotiť? 36

3. DIZAJN ŠKOLENIA 38
Ako vybrať obsah školenia? 39
Ako zabezpečiť, aby bolo školenie dynamické? 42
Ako nadizajnovať školenie s využitím poznatkov Kolbovho cyklu učenia? 43
Odlišné typy účastníkov – čo s tým? 47
Kontrola dizajnu školenia 54

4. METÓDY A FORMY VZDELÁVANIA 56
Prednáška – nie je to nuda? 59
Metóda otázok a odpovedí – ako klásť hodnotné otázky? 64
Diskusia – akú mieru voľnosti ponechať účastníkom? 68
Debrief – ako prepojiť to, čo sa udialo, s praxou? 77
Dotazníky – ako ich používať? 83
Hra, cvičenie – ako z nich vyťažiť maximum? 85
Prípadová štúdia – ako získať ponaučenie zo skúseností iných? 88
Hranie rolí – čo tak vžiť sa do kože niekoho iného? 90
Modelové situácie – ako vylepšiť svoje správanie „k dokonalosti“? 94
Spätná väzba – ako ju poskytovať? 97
Film – ako využiť obyčajné veci neobyčajným spôsobom? 102
Otázkový brainstorming – ako použiť brainstorming inak? 104
Metóda analógií – pátranie po podobnosti? 107
Formy delenia do skupín – ako rozdeliť účastníkov do skupín? 109

5. PRÍPRAVA MIESTNOSTI 114
Ako nám môže pomôcť usporiadanie miestnosti navodiť tú správnu 114
učebnú atmosféru?
Ako „obliecť miestnosť“? 117

6. ÚVODNÁ ČASŤ ŠKOLENIA 120
Otvorenie školenia 122
Predstavenie lektora 128
Predstavenie cieľov a programu školenia 129
Zoznámenie účastníkov 130
Očakávania 133
Dohoda 140

7. DRUHÝ DEŇ RÁNO 146
Náladogram – Ako zistiť momentálnu náladu účastníkov? 147
Reflexia – Ako zistiť, do akej miery sú účastníci spokojní? 151
Opakovanie naučeného – Ako si overiť pokroky účastníkov? 157

8. UZATVORENIE ŠKOLENIA
Ako uzatvoriť školenie? 165
Akých chýb sa vyvarovať? 169
Formy ako zosumarizovať kľúčové myšlienky 170
Tvorivé ukončenie školenia 171
Akčný plán 173
Mapovanie spokojnosti so školením 175
„Mäkký darček“ na cestu 176

9. AKO ZVLÁDNUŤ NÁROČNÉ SITUÁCIE? 178
Čo ak je v skupine príliš aktívny účastník? 180
Čo ak účastník rozpráva štýlom „nekonečný príbeh“? 181
Čo s účastníkom, ktorý sa minimálne zapája? 182
Čo ak sa celá skupina minimálne zapája do diskusií? 183
Čo ak účastníci vyrušujú? 185
Čo s účastníkom, ktorý poukazuje na svoje špecifické informácie? 187
Čo ak má účastník nevhodné komentáre? 187
Čo ak sú účastníci negatívne naladení? 190
Čo ak majú účastníci strach z modelových situácií/z kamery? 191

10. DROBNÉ TIPY MAJSTROV 194
Lektorské noty 194
Mind map® 196
Tréningový denník 197

11. HODNOTENIE VZDELÁVANIA 198
1. stupeň: Reakcie 199
2. stupeň: Učebné výsledky 200
3. stupeň: Transfer do praxe, na svoje pracovné miesto 201
4. stupeň: Organizačné výsledky 203
5. stupeň: ROI (Return of Investments) 204
Čo ak by sme Kirkpatrickov model otočili naopak? 205

PÁR SLOV NA ROZLÚČKU 208

Zadajte svoj e-mail a stiahnite si e-book:

Pre pokračovanie do svojho účtu sa prosím prihláste.